30.7.15

Bu da neyin nesi? Otome oyunları nedir?(Türkçe Tanıtım/Turkish Introduction)

 


   otome oyunundan örnek :Tashio Alice



Selam kekler bugün size gerçekten önemli bir şey acıklamak için buradayım öncelikle isminin ne olduğunu bilmeyip oynadığınız oyunlar mesela ''aşkitom'' oyunu bir otomedir ne kadar dating sim esintileri olsa bile


Peki kardeş otome oyunu nedir? anlamı nedir? 

Öncelikle otome japoncada kız anlamına gelmektedir yani kız oyunu fakat hepimizin küçükken oynadığı*hala oynuyor* barbie giydirmeceli yemek yapmalı oyunlardan değil baya farklı bir şey ve son yıllarda baya populer olmustur oyun endustrisinde kısaca anime manga stili  kızlar için yapılmış görsel romanlar diyebiliriz,görsel romanlar kendi maceramızı seçtiğimiz ve seçtiklerimizin oyunun gidişadını ve sonunu belirlediğimiz oyunlardır

Tamam anladım peki görsel romanlar ile otomelerin arasındaki fark ne?

ikiside hikaye odaklı olsada aralarında baya bir fark vardir bunlardan en önemlisi otomelerde hikayenizi yaşarken belirli erkek(yada bazen kız)karakterler ile flört edip sonunda onunla sevgili olabiliyoruz tamam bazı görsel romanlarda da ana karakterlerin kız arkadaşları oluyor ama otomede ana karakterin kız olması lazım eğer erkekse o otome değil ''bl(boys love/erkek aşkı)'' kategorisine girer mesela geçen yaz animesi çıkan ve kendisini çok sevdiği Dramatical Murder bir bl oyunudur.

Panpa şu x oyununu oynadım ve oyun içinde enerji ve para istedi benden yanlış bilgi SENİ DAVA EDECEM OLM ASLA DIŞARI ÇIKAMAYACAKSIN!!!1111

Kardeş öncelikle sakin ol sinirlerine hakim ol ikincisi senin oynadığın bu oyun Dating Sim-Simulator yani flört simülasyonu adı üstünde belirli hikayesi kısa ve flört,sevgili olma öncelikli ama bazı otomelerde dating sim karışımı olabilir örnek: re alistair ve üçüncüsü dışarı çıkmıyorum yani önemli değil benim için

tamam artık ilk aşamayı öğrendiniz şimdi sırada asla adının ne olduğunu bilmediğiniz ''şu seylerin''tanımı var

sprite:içecek olanının dişinda otome dünyasındaki anlamı oyundaki karakterlerin ekranda gördüğümüz hali tamam diceksin iyide sprite ruh anlamında haklısın kardeş ama öyle demişler bize peki deyip oynamak düşer. bide bu spriteların farklı yüz ifadeleri ve bazende pozları var işte sana bir örnek:


                           şaka şaka djslnlkdkl şıprayt iç kendine gel(bekle farklı bişeydi bu)




                          bu ne yaw diyorsun biliyorum ama bu yakışıklı arkadaş şıprayta bir örnek(ve evet   güvercinlerle aşk yaşayabildiğiniz bir otome oyunundan tanrı güvercinleri kutsasın omzuma kakasını yapan güvercin hariç sen berbatsın)



CG:Computer Graphics-Bilgisayar Grafikleri oyunun bazı bölümlerinde gördüğünüüz resimler bazen illüstriyasyon yada kısaca oyun resmi denilebilir fakat asıl ismi bu oynarken açılımını çözemediğiniz sonradan öğrendiğinizde ''AHA AKLIMA GELMİŞTİ'' triplerine girdiğiniz biliyorum girdiniz sakın inkar etme....öhö işte her zamanki gibi bir örnek
                   

                 biliyorum benden nefret edeceksiniz ama kendimi engelleyemiyorum


                           
              
                                  Pantolonunu sevdim çıkar onu bebeğim hadi gel bize gidelim

Homolar:Kısaca hem sevişmek hemde suratlarına güzel bir yumruk geçirmek istediğin tipler bazılar gerçekten homoca şeyler yapabilir oteki homolara şaka şaka sevgili adayı yada aşk bakımından ilgilendiğin kişi deniyor bu çocuklara dürüst olmak gerekirse ben homolar demeyi tercih ediyorum


                     
                                    hepimiz homoyuz, homo sapiens işte kısaca ''sevgili adaylarimiz''

                   


homo sapienlerimiz kendi doğal ortamlarinda

 the heroine:işte bu şanslı küçük ırıspılar ana karakterimiz normal görünüşlü iyi kızlardır kendileri etrafa zararları olmaz kendi hallerinde helal süt emmiş kızçeler tıpkı senin benim gibi üzücü gerçek biliyorum ama bizim gibi sıradan kızlardan esinlendi neredeyse hepsi,yani bana ben Mulan yada Lara Croft um cengaverim kıç tekmelerim deme ve bu kızlarında böyle olmasını''erkeğe ihtiyacı olmayan bağımsız zenci bayan''olmasını bekleme çünkü ihtiyacları var tamam kulağa ''uyuz ve erkeğe ihtiyacı olan bağımlı zenci bayan''olarak geliyor olabilirim ama otome kızları hakkında saçma konuşan tipleri anlayamıyorum


                                        *buraya en tripli türkçe pop şarkısı ekliyoruz* 

şimdi öğrenmeye aç meraklı öğrenci aklindaki bir çok soru işaretinin gittiğini umuyorum eğer hala oynamak istiyorsan sana ücretsiz ulaşabileceğin örnekler


bilgisayarın için

re:alistair(dating sim/otome karisik)
Seduce me the otome:ingilizce seslendirmeli ücretsiz otome oyunu otome tanrılarından hediye)
Always Remember me(demosu var fakat full versiyonunu bulabilirsiniz)
telefonlar için 
Aşkito-m(hem bilgisayarda hem telefonunda oynayabileceğin türkçe otome oyunu fakat enerji puanı gerektiriyor  ve ana karakterini istediğin gibi giydirebiliyorsun)
My Candy Love(Aşkitom un ingilizce versiyonu)
Shall we Date? serisi (telefonunuzdan oynayabilirsiniz mcl gibi,hem bedava hem paralı versiyonları var şahsen ben seviyorum oynamayı)
Voltage serisi(üç tane Party versiyonu hariç ücretli oyunlar)
Aritmethic serisi(oynamadim ama güzele benziyor HEM BEDAVA)

ayrica sadece Japonyada satışı yapılan ve animeye çevrilen oyunlarda var Amnesia Diabolic Lovers ve Uta no Prince Sama gibi


bazı oyunların incelemelerini yapmak ve oyun çözümü yapmak istiyorum önerileriniz varmı? varsa sizin için yazarim aynı zamanda seduce me oyunu hakkında yazmak istiyorum siz ne düşünüyorsunuz?

 kouhaikek



15 yorum:

  1. oyun önerilieri için teşekkür ederim :3
    Aritmethic i deneyecğeim sanırım

    YanıtlaSil
  2. Anticlove oyununu da tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo, teşekkür ederim ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Şimdi kontrol ettim de fena değilmiş bak, uzun zamandır Türkçe şeyleri göz ardı ediyordum biraz oynayayım. Teşekkür ettim.

      Sil
  3. aşkitom da ep falan var ama en azından seçim seçeneğin çok fazla bir sürü grafiği çok güzel olan oyun var ama sürekli kendileri çalıp kendileri oynuyorlar daha çok seçim olanağı olan grafikleri güzel bir oyun önerebilir misin? arıyorum ama karşıma hep seçim yapılmayan ya da çok az olanlar çıkıyor sıkılıyorum onlarda ben :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkitom tarzı yeni bir oyun çıkmış, Anticlove. Onu deneyebilirsin.
      Ne yazık ki bu konuda biraz kısıtlanıyoruz veya uğraşmamız gerekiyor, japonca oyunları indirebilirsin, ingilizce'ye çevirmen gerekli.

      Telefon için olanlar var onları deneyebilirsin.
      İngilizce gerekli tabii.
      Kısa bir sürede onları da şeedeceğim takip edersen görebilirsin :3

      Sil
    2. Ya ingilizce alt yazılı ücretsiz bana önerir misin? Kendimi geliştirip mystic messenger oynamak istiyorum. Telefona indirebileceğim wifi siz olursa sevinirim

      Sil
    3. oyleyse kendi oynadigim ve oldukca memnun olduklarimdan soyleyeyim

      wizardess+
      bloodroses+
      ninja assassin+
      devil
      thief x
      moonlight
      son ucu haric ucretsiz oynayabilirsin.
      ingilizceleri oldukca kolay ve hikayeleri guzeldir

      Sil
  4. Bunlardan hangileri Türkçe altyazılı acaba?

    YanıtlaSil
  5. okadar oyundan sadece iki tanesi mi türkçe dil seçenekli ? üzüldüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orasi oyle fakat cok fazla turk tercih etmedigi icin turkceeye cevrilmiyor. populerlgi henuz yeterli seviyede degil. acikcasi cevirmek icin gonullu olurum lakin bunun icin yeterli turk oyuncu gereklidir diye dusunuyorum..

      Sil
  6. Acaba bu gibi daha fazla oyun var mıdır AnticLove Shall We Date İMVU Aşkito'm denedim ama en çok Aşkito'm oyununu beğendim Shall We Date oyununu çözemedim biz hiç bişey yapmıyoruz sadece konuşmaları okuyup geçiyoruz anlayamdaım yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Askitom oyunun yapimcilari su anda yeni bir oyun yapiyor. Adi Elderya.
      Yine cizimler falan oynama sekli ayni eminim Elderya'yi da begeneceksindir, mutlaka denemelisin. Okul hayati yerine bu sefer fantastik bir dunyada geciyor oyun ve oldukca eglenceli bence.

      Sil
  7. elderyayı ne zaman türkçe oynayabilşiriz haberin varmı ben türkçe oynmayamıyorum fakat youtube da bi videoda türkçe oynandığını gördüm geri dönersen çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzgunum yine gec kaldim hahah!
      Dedigin seyi kontrol ettim ne yazik ki oyunun official bir cevirisi bulunmamakta. Fakat dedigin turkce olayini inceledim. Youtubeda gordugun turkce olani translate ile yapmis. Dikkat edersen ceviri oldukca kotu ve karisik. Yine de ingilizce anlamiyorsan hic yoktan iyidir degil mi??
      Yapman gereken tek sey siteye girdikten sonra mesela google chromeun eklentisi ile sayfayi translate etmen olacak. Duzgun bir turkce olmasa da en azindan anlamana yardimci olacaktir! Umarim yardimci olabilmisimdir. :3

      Sil

 

Template by BloggerCandy.com